11 Mart 2016 Cuma

Tırnak Bakım Rutinim (Evde manikür)



MERHABALAR

Merhaba güzel ve bakımlı bayanlar :)
Bu gece ki konumuz evde yaptığım manikür. Gece dediğime bakmayın siz büyük ihtimalle bunu yarın sabah okursunuz, Yarın vaktim olmayacağı için bende geceden yazıp yayına açıyım diye düşündüm :) Neyse biz konumuza gelelim. Ben el ve tırnak bakımı mı evde yapmayı daha çok seviyorum hemde daha hijyenik buluyorum. Kuaförlerde manikür setlerinin dezenfekte edildiğini pek düşünmüyorum açıkçası.. 

Neyse biz konumuza gelelim yaklaşık iki senedir evde kendi imkanlarımla yaptığım manikürden bahsedeyim size :)


İlk olarak manikür yaparken neler kullanıyorum  görselde görünenler, görünmeyenler ne var onlara bakalım. Her manikür de olduğu gibi bir kap içerisinde ılık manikür suyum var, ben manikür suyumu ilk önce güzelce kaynatıyorum daha sonra içerisine bir kaç damla zeytinyağı damlatıyorum. (Tırnaklarımı ve tırnak etlerimi beslesin diye) Bir kaç damla limon sıkıyorum (Tırnaklarımı güçlendirsin ve sararmayı önlesin diye) ve birazcıkta antibakteriyel sabun ilave ediyorum. 


Genelde maniküre başlarken ilk tırnaklarımı keserim fakat bu sefer ki manikürüm de tırnaklarım kısaydı bende kesmek yerine direk törpüleme işlemine geçtim. Görsel de gördüğünüz gibi soldan sağa işlemleri gerçekleştirdim.Tırnaklarımı törpüledikten sonra ikinci işleme tırnak etlerimi nemlemdirmeye geçtim bu işlemi de tırnak etlerimi itmeme yardımcı olan aletle az miktarda alıp tırnak etlerime uyguladım daha sonra güzelce tırnak etlerime yedirerek artık biraz daha soğumuş olan manikür suyumda yaklaşık 3-4 dakika beklettim. Tırnak etlerim yumuşadıktan sonra da et pensiyle ölü etlerimi fazla derine inmeden kestim. Bu adımda dikkat etmeniz gereken şey et pensinizi veya makasınızı mutlaka her manikürden sonra kolonya veya alkolle dezenfekte etmek. Bende her ne kadar benden başkası kullanmıyor bile olsa mutlaka tüm manikür ürünlerimi işlem sonrası mutlaka kolonya ile temizliyorum. Bu önemli ayrıntıyı verdiğime göre diğer aşamalara geçebiliriz. :)


Tüm bu kesme işlemi bitirdikten sonra son bir kere daha manikür suyuma ellerimi sokup çıkartıyorum daha sonra havlu bir peçeteyle kurulayıp oje sürme işlemine geçiyorum. Bu sefer yeni aldığım Pastel 27 numara ojeyi iki kat uyguluyorum. Biraz bekledikten sonra Rimel London Ultra Shine Top Coat uyguluyorum ve mutlu sona ulaşıyorum :) Tüm bu işlemleri yaptıktan sonra ojelerimin kurumasını bekleyip ellerimi o gün elimde bulunan bir nemlendirici ile nemlendiriyorum.

Bu manikürü genelde 15 günde bir yapıyorum oda vaktim bol olduğu zamanlarda. Eğer vaktim kısıtlıysa yada akşam çok yorgunsam bir diğer manikür şeklini uyguluyorum. Onu da tırnak etlerimi kesmek yerine güzelce nemlendirip iteleme işlemini uyguluyorum. 
 Benim evdeki manikür rutinim bu kadar kızlar umarım size de faydalı bir yazı olur.

Sağlıklı ve bakımlı günlere güzel bayanlar.. 

ŞEYMA





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder