19 Temmuz 2016 Salı

LİP BALM NASIL YAPILIR ?



Herkese yeniden merhabalar :)
Yine uzun bir zamandan sonra tekrar yazabildim. Şu son günlerde gerçekten içimden gelmedi yazmak özellikle de olaylardan sonra.. 
Biliyorum ülkemizde ki olaylar 10 gün gibi uzun bir süredir yok ama ondan öncesinde de kendi kişisel problemlerim vardı.. Neyse konuyu daha fazla uzatmadan asıl konumuza geçelim :) Herkesin bildiği gibi cildi gibi dudakları da kuru olan kızlar yaz kış demeden bolca lip balm kullanırlar. Kimisi renk renk her markanın nemlendiricilerini, lip balmlarını almıştır kimisi de sadece bir iki tane ile yetinir. Bu kişinin tercihine kalmış birşeydir. 

Sizde renk renk lip balmlarım olsun istiyorsanız bu yazım tam da size göre! :) :)
Evde istediğiniz renkte, istediğiniz kokuda lip balm kolayca yapabilirsiniz. 

Gereken Malzemeler
*Vazelin
*Çorba kaşığı
*Çay kaşığı
*Kullanmadığınız far yada ruj
*Aromalı bitkisel yağlar


Yukarıda görsel de ve listede gördüğün kolay bulanacak malzemelerle istediğiniz kadar lip balm yapabilirsiniz artık :)
Gelelim yapım aşamalarına, aslında yapımı gerçekten çok basit. Görselde sırasıyla yaptığım gibi detaylı anlatayım size. İlk olarak vazelini çay kaşığı ile tepeleme alarak çorba kaşığının içine aktarıyoruz daha sonra çorba kaşığına koyduğumuz vazelini bir mum yada ocakta bir iki dakika bekletip eritiyoruz. Yalnız burada dikkat edilmesi gereken bir nokta var oda vazelini eritirken kesinlikle yakmıyoruz. Bunu önlemek için de  ateşe çok fazla yaklaştırmıyoruz kaşığı. Erittiğimiz vazelini minik bir kaba döküyoruz bu işlemi tamamladıktan sonra (aromasız ve renksiz olmasını istiyorsanız erittiğiniz vazelini direk dolaba koyup bir kaç dakika beklettikten sonra sade bir lip balm elde edebilirsiniz) renk ve koku eklemek istiyorsanız gereken malzemeleri ilave ediyoruz. Ben sadece biraz daha renk vermek için kullanmadığım fark paletinde ki pembe rengi oldukça bol bir şekilde erittiğim vazelinin içine toz halinde ekledim daha sonra kürdan yardımıyla güzelce karıştırdıktan sonra donması için dolaba koydum :)
Eğer renk yanında biraz da koku istiyorsanız bunun için güzel kokan bitkisel yağlardan kullanabilirsiniz hatta nemlendirici özelliği daha fazla olur. Bunun dışında meyveleri ezip içine koyarak koku ve tat verebilirsiniz :) Benim tarifime göre lip balm bu şekilde yapılıyor umarım dener ve memnun kalırsınız :)

Mutlu ve huzurlu günlere :)

2 yorum:

  1. Benim tarifim biraz daha farklıydı ama sizinkini de denicem:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin tarifini de okudum bence oda gayet başarılı :) :* hatta nemlendirme özelliği biraz daha fazla bile olabilir :)

      Sil