13 Mayıs 2016 Cuma

BENİMLE BİR GÜN (HIDIRELLEZ/ DALLIK EDİRNE )






Herkese merhabaa :)
Geçen yazımda söz verdiğim gibi bu yazımda benim bir günüme şahit olacaksınız. Bir önceki yazımda hıdırellez kutlaması için memleketime seyahat edeceğimi söylemiştim. Seyahat çantamda neler var onları paylaşmıştım sizinle. Biliyorum aradan bir hafta geçti ama malum iş okul derken anca yazabilmek için fırsat bulabildim. Daha fazla uzatmadan geçen hafta sonum nasıl geçmiş onu anlatayım hemen size çünkü sizinle paylaşmak için sabırsızlanıyorum :) :)

İlk olarak Hıdırellez ne onu bir anlatayım size.

Hıdırellez Anadolu topraklarında kutlanan bayramlardan biridir, dilekler tutulur bazıları gül fidanının dibine gömer bazıları ateş yakıp üstünden atlayarak dilek diler. Son zamanlarda Balkan taraflarında daha çok kutlanmaya başlanmıştır. Halk dilinde Çingene bayramı olarak da bilinir :) 5 Mayıs gecesi gül fidanlarının dibine tutulan dilekler gömülür, kapılara ısırgan otları asılır. Trakya bölgesinde hıdırellez yerine daha çok dallık kelimesi kullanılır. Bir çok köylerde dallık şenlikleri düzenlenir bütün köy halkı ağaçlık bir yerde toplanır piknik yapar. Ateşler yakılır, oyunlar oynanır yazın gelişi kutlanır. 

Bildiğiniz üzere ben Edirneliyim ve geçtiğimiz hafta dallık için Edirne'ye gitmiştim. Geçirdiğim güzel eğlenceli hafta sonunu sizinle paylaşmak istedim.Hadi hep birlikte eğlenelim o zaman. Geçtiğimiz hafta sonu ailemle birlikte Edirne'ye gittim gittiğimiz akşam şansıma köyde düğün vardı bende bolca kurtlarımı döktüm. (Trakya düğünlerini az çok biliyorsunuzdur :) ) O gece köyde düğün olduğu için köy meydanında ateş yakılmadı ve dileklerimizi tutamadık maalesef. Durum böyle olunca bizde kapılarımıza ısırgan otu bağladık dileklerimizi tutup yattık :) 8 Mayıs Pazar günü erken saatlerde kalkıldı ve piknik için hazırlıklar başlandı. Canım babaannem erken saatlerde kalkıp tazecik köy ekmeği pişirmiş bize yanında da tazecik köy peyniri, salata ve domates mmm nefis bu bile yeterdi bütün gün benim için. Tabi sadece kahvaltılıklar da yetinmedik kesilen oğlaklar, tavuklar mangal için soslanıp hazır hale getirildi :) ( canınızın çektiğini hisseder gibiyim üzülmeyin yerinize ben bol bol yedim) Daha sonra piknik sepetleri hazırlandı ve dallık şenliğinin yapılacağı alana doğru yola koyulduk. Bu tür etkinlikler beni hep heyecanlandırmıştı anlatırken bile heyecanladım :) 10 dakikalık bir traktör yolculuğundan sonra piknik yapacağımız yere geldik, bütün köy oradaydık haliyle köy kalabalık olduğu için herkes yakınlarıyla komşularıyla bir ağaç belirledi ve gölgesine oturdu. 


Bizde bütün sülale çoluk çocuk büyük bir ağacın gölgesinde oturup bol kahkaha eşliğinde mis gibi hava da kahvaltı yaptık :) 


Ee yediklerimizi eritebilmek içi de top oynamaya ip atlamaya başladık :) 


Biz ip atladığımız sırada da hem mangal için hem de dilek tutup üzerinden atlamamız için ateş yakıldı. Daha sonrasını tahmin edebiliyosunuzdur zaten herkes sıraya girdi ve üzerinden kaç tane dilek tuttuysak o kadar atladık :D 


Ee bu kadar hoplayıp zıplamaktan sonra bir mangalı hak ettik ama dimi ? :) Gelsin miss gibi etler mm nefisss .. 




 Yemeklerimizi yedik içtik sohbete doyamadık sonra bir baktık çalgıcılar gelmiş bizi oynamaya davet ediyor, ruhumuzda da çingenelik olunca başladık romanlar, çiftetelliler oynamaya (ohh ohh yandan :D :D )

Benim bu sene ki hıdırellez kutlamam bu şekildeydi, ben çok eğlendim yazarken de tekrar yaşadım o günü. Umarım sizde okurken eğlenirsiniz. Tuttuğunuz dilekleri benimle paylaşmak isterseniz yorum bırakabilirsiniz :)

Huzurlu, eğlenceli günlere :) :*

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder