21 Nisan 2016 Perşembe

Vize ve Finallerime Nasıl Çalışıyorum ?



Merhabalar :)
Uzun bir aradan sonra nihayet bloguma kavuşabildim ve doyasıya yazı yazmaya devam edebileceğim :) Neredeyse 1 buçuk aydır doğru düzgün hiç vakit bulamadım yazı yazmak sizlerle paylaşımda bulunabilmek için en son yaklaşık iki hafta önce yazı yazdım sanırım. Malum öğrenciyim ve bunun üstüne bir de yarı zamanlı bir işte çalışıyorum. Neyse biz asıl konumuza dönelim.
Bu gün sizlerle makyaj malzemelerimi yada bakım rutinlerimi değil de vizelere nasıl çalıştım kendimce hangi teknikleri uyguladım onlardan bahsetmek istedim başlıkta da görüldüğü gibi :)

İlk öncelikle hafızanızın ne tür yönde daha kuvvetli olduğunu anlamanız gerekir bazı tekniklerle çalışabilmek için. Bazı insanların görsel bazı insanlarında işitsel hafızası daha kuvvetlidir. Benim görsel hafızam her zaman daha kuvvetli olmuştur. Bu yüzden da daha  çok görsel olarak çalışıyorum sınavlarıma. Okuduğum bölüm sözel bir bölüm olduğu için de daha çok yazarak veya slayt hazırlayarak çalışıyorum. Çalışma saatlerimi kesinlikle belirli saatler arasında değil de daha kafamın en rahat olduğu  hiç bir şeyle  meşgul olmadığım zamanlarda seçiyorum. En yakın örnek olarak da nisan ayında girdiğim vizeler. Bazı derslerimde notlarım çok olduğu için bütün notlarımı ilk önce kısa metinler halinde özetleyip bunları renkli dosya kağıtlarına düzenli bir şekilde renkli kalemlerle geçiriyorum. Dosya kağıtlarının renklerini daha çok sevdiğim renk tonlarında ver her ders için farklı renkler kullanabileceğim şekilde seçiyorum. Notlarımı yazmadan önce kağıdın sol tarafına dik bir çizgi çiziyorum bu bölüme sadece konu başlıklarını yazıyorum kalan sağ tarafa ise notlarımı anlayabileceğim kısa cümlelerle kendime özet çıkartıyorum. Daha sonra da farklı renkte küçük bir not kağıdına bu konularla ilgili kendimce ne tarz sorular çıkabilir onları yazıp cevaplıyorum ikisini birbirine zımbalıyorum. Notlarımı yazarken daha çok renkli tükenmez kalemler kullanıyorum siyah renkten kaçınıyorum. Araştırmalara göre ders çalışırken mavi ve kırmızı renkte kalemlerle yazı yazmak daha çok akılda kalıcılığı sağlıyormuş bunu bir sayfada okumuştum, okuduğumda beri bu yönetimi kullanıyorum ve aklımda daha çok kaldığını fark ettim. 

Eğer yazı yazmaya not çıkarmaya üşeniyorsanız okulda tuttuğunuz notları ayna karşısında kendinize yada bir başkasına ders anlatıyormuş gibi okuyup ezberleyebilir yada mantığını kavrayabilirsiniz. Başka bir teknik ise elinizde bulunan notları ses kaydına alıp müzik yerine onu dinleyerek akılda kalıcılığı sağlayabilirsiniz. 

Bunları yazarken ortaokul zamanında sınavlarıma nasıl çalıştığım aklıma geldi. Minik bir itirafta bulanabilirim size :)
Küçükken ne zaman sınavım yada sözlüm olsa mutlaka evde tek kaldığım yada evin sessiz olduğu zamanlarda yine bir deftere notlarımı çıkartır güzelce süslenir bir öğretmen olmuşum havasına girer hayali öğrencilerime beyaz tahtamda yazı yazarak notlarımı yazdırır öğrencilerimi (hayali öğrencilerimi :) ) çalıştırır kendimde çalışmış olurdum :) Bu küçük yaşta keşfettiğim teknikle sınavlarıma çalıştım sürekli ve her sınavımda da beklediğim güzel sonuçları aldım. Ders çalışmayı kendimce öğretmencilik oyununa çevirdim hem eğlendim hem çalıştım :) Küçük yaşta bulduğum bu çalışma yöntemimi ileri ki zamanlarda daha da sadeleştirerek beklediğim güzel sonuçları aldım.

Benim çalışma yöntemim bu kızlar umarım size de faydalı olur.

Güzel ve bakımlı günlere :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder