17 Şubat 2017 Cuma

SAÇ BAKIMI II (HİNDİSTAN CEVİZİ YAĞI)





 Tünaydıııınnnn 😃

Bugün blogg konuğum her şeye faydası olan mis kokulu bir yağ, başlıktan da gördüğünüz gibi hindistan cevizi  yağı... Bu yağ o kadar harika bir yağ ki ister cildinde kullan ister saçlarında istersen de yemeğinde. Her türlü faydası var. Peki ben ne için ve ne zamandır kullanıyorum ? 
Sanırım 1-2 gün önce instagram hesabımda bir video paylaştım saçlarıma hindistan cevizi yağını nasıl uyguladığıma dair. Buradan da ayrıntılı bir şekilde ne zamandır bu yöntemi kullandığımı ve nasıl uyguladığımı anlatacağım.  Ben bu mis kokulu yağ ile yaklaşık 1-1,5 sene önce tanıştım ve tanıştığım günden beri de düzenli olarak ayda bir saçlarıma geceden uygulayıp sabahında yıkıyorum. Neden hindistan cevizi yağı dediğini duyar gibiyim onunda cevabını veriyim ben 😊
-Saçlara parlaklık ve yumuşaklık kazandırır
-Saç köklerini güçlendirir + kırıkları onarır
-Saçların yağ dengesini korur 
-Kepeği azaltır
-Saç bitlerini öldürür
-Saçın hava almasını sağlar

Bunun dışında cilt bakımında da bir çok artısı var bir taşta iki kuş vurabilirsiniz mesela.
Düzenli olarak ayda bir yaptığım bu maskeyi şu sıralar haftada bir duş almadan bir saat önce yada bir gece öncesinden saçlarıma uyguluyorum. Eğer ertesi günü erken saatte kalkmak zorunda değilsem bir gece saçlarımda bekletiyorum, eğer saçlarım temiz ise saç diplerine kadar uyguluyorum hafif bir yağlanma söz konusu ise sadece orta kısımlarından uçlarına kadar uygulayıp güzel bir masajla saçlarıma yedirip, tarayıp tepeden saçlarımı topluyorum. Gece yatacağım zaman da ince bir şapka yada bone kullanıyorum yastığımı batırmamak için. Burada dikkat etmeniz gereken saç diplerine ürünü çok fazla sürmemek çünkü ne kadar çok fazla uygularsanız arındırması da o kadar zor oluyor. Bir diğer dikkat etmeniz gereken konu ise bu tarz maskeler yaptığınız zaman derinlemesine temizleyen, kalıntı bırakmayan şampuanlar kullanmanız. Peki şu sıralar maskeyi neden haftada bir yapıyorum? Bildiğiniz üzere saçlarımı kestirdim evde kendi imkanlarımla saç rengimi koyulaştırdım, malum evde boyadığım için keratin buhar bakımı falan yapamadım. Hazır boyaların içinden çıkan bakım kremi de benim saçlarımda bir işe yaramadı açıkçası, boyadıktan sonra saçlarım baya bir sertleşti ve dökülmeya başladı. Bu duruma daha fazla tahammül edemeyince  ayda bir yaptığım maskeyi haftada bir yapmaya başladım, saçlarım anca toparlamaya başladı eski yumuşaklığını kazanana kadar haftada bir bu maskeyi yapmaya devam kısacası..

Benim saçlarıma uyguladığım maskelerden biri de bu arada sırada denediğim, faydasını bulduğum saç maskelerini saç bakımı serisi adı altında sizlerle paylaşmak istiyorum. Sizinde memnun kaldığınız yağlar, saç maskeleri varsa yorumda benimle ve okurlarımla paylaşabilirsiniz. 😊😘

Mutlu ve bakımlı günlere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder